Polityka prywatności i plików cookies
Jeżeli tutaj trafiłeś_aś, to niezawodny znak, że cenisz swoją prywatność. Doskonale to rozumiemy, dlatego oddajemy w Twoje ręce dokument, w którym w jednym miejscu znajdziesz zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies i innych technologii śledzących w związku z funkcjonowaniem strony internetowej naviforum.stocznia.org.pl.
Administrator i sposób kontaktu z nim
Podstawowe informacje
Administratorem danych osobowych, których zasady przetwarzania opisujemy w tym dokumencie, jest Fundacja Stocznia (dalej: Stocznia, my) z siedzibą w Warszawie, 00-277, przy Plac Zamkowy 10. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych oraz szeroko pojętą prywatnością możesz kontaktować się pod adresem e-mail: naviforum@stocznia.org.pl lub pocztą tradycyjną na adres siedziby.
Bezpieczeństwo danych
Dbamy o bezpieczeństwo Twoich danych osobowych. Przeanalizowaliśmy ryzyka, jakie wiążą się z poszczególnymi procesami przetwarzania Twoich danych, a następnie wdrożyliśmy odpowiednie środki bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych. Na bieżąco monitorujemy stan naszej infrastruktury technicznej, szkolimy nasz personel, przyglądamy się stosowanym procedurom, wprowadzamy konieczne usprawnienia.
Rodzaj danych osobowych, jakie przetwarzamy i ich źródło
W zależności od celu, możemy przetwarzać następujące informacje na Twój temat:
-
imię i nazwisko,
-
adres e-mail,
-
numer telefonu,
-
dane zawarte w korespondencji do nas kierowanej.
Dane te sam nam przekazujesz, wypełniając formularz zgłoszeniowy lub kontaktując się z nami w innych sprawach.
Cele i podstawy przetwarzania danych
Przetwarzamy dane osobowe w kilku celach, którym przyporządkowaliśmy odpowiednie podstawy prawne przetwarzania. Okresy przechowywania danych zostały wskazane odrębnie w stosunku do każdego celu przetwarzania. Odnajdziesz te informacje w ramach szczegółów poświęconych każdemu odrębnemu celowi przetwarzania.
Przetwarzamy dane w następujących celach:
-
obsługa newslettera i formularza kontaktowego – art. 6 ust. 1 lit. a RODO
-
utrzymywanie kontaktu i obsługa korespondencji – art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
-
tworzenie archiwum na potrzeby ewentualnej konieczności wykazania pewnych faktów oraz obrony, ustalenia lub dochodzenia roszczeń – art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
-
analiza, statystyka i optymalizacja – art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
Formularz zgłoszeniowy – szczegóły
Wypełniając formularz zgłoszeniowy, przekazujesz nam swoje imię, nazwisko oraz adres e-mail. Podanie tych danych jest dobrowolne, ale konieczne do otrzymania informacji. Jeśli dodatkowo wskażesz swój numer telefonu lub podasz inne dane osobowe, również będziemy je przetwarzać. Podanie tych danych jest dobrowolne.
Dane przekazane nam przez Ciebie wykorzystywane są w celu rejestracji na wydarzenie poprzez formularz oraz przekazywania informacji o wydarzeniu przez organizatorów NaviForum. Podstawą prawną ich przetwarzania jest Twoja zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) wyrażona podczas wypełnienia formularza.
Jeżeli chodzi o przetwarzanie informacji, zbieranych automatycznie przez nasz system mailingowy (daty i godziny otwarcia wiadomości, ewentualne żądanie rezygnacji z newslettera, informacje o odbiciu wysłanej wiadomości z powodu przepełnienia skrzynki e-mail), opieramy się w tym zakresie na naszym prawnie uzasadnionym interesie (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegającym na analizie zachowań subskrybentów newslettera w celu optymalizacji działań mailingowych.
W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera, klikając w specjalny link znajdujący się w każdej wiadomości wysyłanej w ramach newslettera lub po prostu kontaktując się z nami.
W każdej chwili możesz zmodyfikować swoje dane podane na potrzeby otrzymywania newslettera klikając w stosowny link widoczny w każdej wiadomości wysyłanej w ramach newslettera lub po prostu kontaktując się z nami.
Ponadto, nasz system wykorzystywany do obsługi newslettera (CiviCRM), zapisuje Twój numer IP, z którego korzystałeś, zapisując się do newslettera, określa Twoją przybliżoną lokalizację, klienta poczty, z którego korzystasz do obsługi poczty e-mail oraz śledzi Twoje działania podejmowane w związku z wysyłanymi do Ciebie wiadomościami. W związku z tym, posiadamy również informacje, które wiadomości otworzyłeś, w ramach których wiadomości kliknąłeś w linki itp.
Obsługa korespondencji – szczegóły
Kontaktując się z nami, w sposób naturalny przekazujesz nam swoje dane osobowe zawarte w treści korespondencji, w szczególności adres e-mail oraz imię i nazwisko. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, by nawiązać kontakt.
Twoje dane są w tym przypadku przetwarzane w celu kontaktu z Tobą, a podstawą przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, czyli nasz prawnie uzasadniony interes. Podstawą prawną przetwarzania po zakończeniu kontaktu jest również nasz prawnie uzasadniony interes polegający na konieczności archiwizacji korespondencji na potrzeby zapewnienia sobie możliwości wykazania określonych faktów w przyszłości (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Masz prawo dostępu do historii korespondencji, jaką z nami prowadziłeś (jeżeli podlegała archiwizacji), jak również domagać się jej usunięcia, chyba że jej archiwizacja jest uzasadniona z uwagi na nasze nadrzędne interesy, jakimi może być np. obrona przed potencjalnymi roszczeniami z Twojej strony. Twoje dane osobowe przekazane nam w ramach prowadzonej z nami korespondencji zostaną usunięte po ustaniu celu, w jakim były przetwarzane, w tym archiwizowane.
Archiwum – szczegóły
W ramach opisu poszczególnych celów przetwarzania danych osobowych, które znajdują się powyżej, wskazaliśmy terminy przechowywania danych osobowych. Terminy te często związane są z archiwizacją przez nas określonych danych na potrzeby zapewnienia sobie możliwości wykazania określonych faktów w przyszłości, odtworzenia przebiegu komunikacji z Tobą, wymienionej korespondencji, obrony, ustalenia lub dochodzenia roszczeń. Opieramy się w tym zakresie na naszym prawnie uzasadnionym interesie, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. F RODO.
Analiza, statystyka, optymalizacja – szczegóły
Zbieramy informacje statystyczne na temat zachowania użytkowników podczas przeglądania naszych stron internetowych, takich jak kliknięcia w linki, przejścia pomiędzy podstronami, czas spędzany na poszczególnych stronach itp. Informacje te poddajemy analizie w celu zarządzania stroną, zapewnienia sprawnego działania oferowanych w jej ramach funkcjonalności, analizowania skuteczności komunikacji, optymalizacji naszych stron pod kątem doświadczenia użytkownika, skuteczności i konwersji (czyli działań wymagających aktywnego zachowania – np. pobrania plików, wysłania formularza, przejścia z jednej podstrony na inną). W większości przypadków informacje przetwarzane w ten sposób nie mają charakteru danych osobowych.
Opisane powyżej działania realizujemy, opierając się o nasz prawnie uzasadniony interes, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. f RODO polegający na optymalizacji naszych stron internetowych.
Odbiorcy danych osobowych
Współpracujemy i korzystamy z usług świadczonych przez podmioty trzecie. Część z tych usług wiąże się z przetwarzaniem Twoich danych osobowych.
Zewnętrzni usługodawcy, którzy biorą udział w przetwarzaniu Twoich danych osobowych, to:
-
hostingodawca, który przechowuje dane na serwerze,
-
dostawca usługi chmury obliczeniowej, w której przechowywane są kopie zapasowe mogące zawierać Twoje dane osobowe,
-
dostawca systemu mailingowego, w którym przechowywane są Twoje dane, jeżeli jesteś subskrybentem newslettera lub wypełniłeś formularz kontaktowy,
-
dostawca systemu CRM, w którym przechowujemy Twoje dane w celu usprawnienia procesu obsługi klienta oraz w celach archiwalnych,
-
agencja marketingowa, która wspiera nas w promowaniu realizowanych przez nas projektów oraz wydarzeń,
-
kancelaria prawna, która uzyskuje dostęp do danych, jeżeli jest to konieczne do świadczenia pomocy prawnej na naszą rzecz,
-
podmiot świadczący usługi w zakresie obsługi technicznej, który uzyskuje dostęp do danych, jeżeli prowadzone prace techniczne dotyczą obszarów, w których znajdują się dane osobowe,
-
pozostali podwykonawcy, którzy uzyskują dostęp do danych, jeżeli zakres ich działań wymaga takowego dostępu.
Dokładamy wszelkich starań, aby wszystkie podmioty, którym powierzamy przetwarzanie Twoich danych dochowywały najwyższej staranności, a wybór każdego z tych podmiotów poprzedza wnikliwa analiza sposobu zapewniania przez nie najwyższej ochrony przetwarzanych danych.
Twoje dane osobowe mogą też zostać udostępniane podmiotom, organom lub instytucjom uprawnionym do uzyskania dostępu do danych na podstawie przepisów prawa, takim jak służby policyjne, bezpieczeństwa, sądy, prokuratury. Zrobimy to jednak wyłącznie w sytuacji, kiedy będziemy mieć taki prawny obowiązek.
Udostępniając stronę internetową, korzystamy z narzędzi Google Analytics, które gromadzą na Twój temat szereg informacji związanych z korzystaniem z niej. Chodzi, w szczególności, o następujące informacje:
-
informacje o systemie operacyjnym i przeglądarce internetowej, z której korzystasz,
-
przeglądane podstrony,
-
czas spędzony na stronie,
-
przejścia pomiędzy poszczególnymi podstronami,
-
kliknięcia w poszczególne linki,
-
źródło, z którego przechodzisz do naszej strony,
-
przedział wieku, w którym się znajdujesz,
-
Twoja płeć,
-
Twoja przybliżona lokalizacja ograniczona do miejscowości.
-
Twoje zainteresowania określone na podstawie aktywności w sieci.
Informacje te same w sobie nie mają, w naszej ocenie, charakteru danych osobowych. Ponieważ informacje te gromadzone są przez zewnętrzne narzędzia, z których korzystamy, informacje te przetwarzane są również przez dostawcę narzędzia Google Analytics na zasadach wynikających z ich regulaminów oraz polityk prywatności. Zasadniczo, informacje te wykorzystywane są przez Google do świadczenia i ulepszania usług, zarządzania nimi, opracowywania nowych usług, mierzenia skuteczności reklam, ochrony przed oszustwami i nadużyciami, a także personalizowania treści i reklam wyświetlanych w poszczególnych serwisach, witrynach i aplikacjach. Szczegóły w tym zakresie postaraliśmy się opisać w dalszej części niniejszej polityki, w ramach wyjaśnień poświęconych poszczególnym narzędziom.
Przekazywanie danych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych
Część operacji przetwarzania Twoich danych osobowych może wiązać się z ich przekazywaniem do państw trzecich.
Przekazujemy Twoje dane osobowe do państw trzecich w związku z korzystaniem z narzędzi, które przechowują dane osobowe na serwerach zlokalizowanych w państwach trzecich, w tym w USA. Dostawcy tych narzędzi gwarantują odpowiedni poziom ochrony danych osobowych poprzez stosowne mechanizmy zgodności przewidziane przez RODO, w szczególności poprzez korzystanie ze standardowych klauzul umownych.
Do przechowywania danych osobowych na serwerach zlokalizowanych w państwach trzecich dochodzi w ramach następujących narzędzi usługi Google w ramach pakietu G-Suite, których dostawcą jest Google Ireland Limited, Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Ireland – w zakresie wszystkich danych, jakie przetwarzane są w ramach usług Google, w tym również tych danych, które zawarte są w plikach podlegających synchronizacji z Google Drive.
Przypominamy w tym miejscu również, że korzystamy z narzędzi zewnętrznych, które mogą gromadzić anonimowe informacje na Twój temat. Dostawcy tych narzędzi często wykorzystują do przechowywania gromadzonych informacji serwery zlokalizowane na terenie całego świata, w szczególności w Stanach Zjednoczonych Ameryki (USA).
Profilowania, zautomatyzowany sposób podejmowania decyzji
Nie podejmujemy wobec Ciebie decyzji opierających się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, które wywoływałyby wobec Ciebie skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na Ciebie wpływały.
Uprawnienia jakie przysługują Ci w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych
RODO przyznaje Ci następujące uprawnienia związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
-
prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
-
prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych,
-
prawo do usunięcia danych (jeżeli Twoim zdaniem nie ma podstaw, abyśmy przetwarzali Twoje dane),
-
prawo do ograniczenia przetwarzania danych (możesz żądać, abyśmy ograniczyli przetwarzanie danych wyłącznie do ich przechowywania lub wykonywania uzgodnionych z Tobą działań, jeżeli w Twojej opinii mamy nieprawidłowe dane lub przetwarzamy je bezpodstawnie),
-
prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (masz prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu; powinieneś wskazać szczególną sytuację, która Twoim zdaniem uzasadnia zaprzestanie przez nas przetwarzania objętego sprzeciwem; przestaniemy przetwarzać Twoje dane w tych celach, chyba że wykażemy, że podstawy przetwarzania przez nas danych są nadrzędne wobec przedstawionego przez Ciebie powodu, dla którego żądasz usunięcia swoich danych),
-
prawo do przenoszenia danych (jeśli przetwarzamy Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody na przetwarzanie lub w celu realizacji umowy, której jesteś stroną, masz prawo otrzymać od nas w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego swoje dane osobowe, które dostarczyłeś; możesz też nam zlecić przesłanie tych danych bezpośrednio innemu podmiotowi),
-
prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie Twojej zgody (wycofanie zgody nie wpłynie na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed tym wycofaniem),
-
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (jeżeli stwierdzisz, że przetwarzamy dane niezgodnie z prawem, możesz złożyć w tej sprawie skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub innego właściwego organu nadzorczego).
Zasady związane z realizacją wskazanych powyżej uprawnień zostały opisane szczegółowo w art. 16 – 21 RODO. Zachęcamy do zapoznania się z tymi przepisami. Ze swojej strony uważamy za potrzebne wyjaśnić Ci, że wskazane powyżej uprawnienia nie są bezwzględne i nie będą przysługiwać Ci w stosunku do wszystkich czynności przetwarzania Twoich danych osobowych.
Zawsze możesz również zwrócić się do nas z żądaniem udostępnienia Ci informacji o tym, jakie dane na Twój temat posiadamy oraz w jakich celach je przetwarzamy. Wystarczy, że wyślesz wiadomość na adres naviforum@stocznia.org.pl. Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, by interesujące Cię informacje zostały wyczerpująco przedstawione w niniejszej polityce prywatności. Podany powyżej adres e-mail możesz wykorzystać również w razie jakichkolwiek pytań związanych z przetwarzaniem Twoich danych osobowych.
Pliki cookies – czy korzystamy i czym one właściwie są?
Nasza strona, podobnie jak niemal wszystkie inne strony internetowe, wykorzystuje pliki cookies.
Cookies to niewielkie informacje tekstowe, przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (np. komputerze, tablecie, smartfonie), które mogą być odczytywane przez nasz system teleinformatyczny (cookies własne) lub systemy teleinformatyczne podmiotów trzecich (cookies podmiotów trzecich). W plikach cookies mogą być zapisywane i przechowywane określone informacje, do których następnie systemy teleinformatyczne mogą uzyskiwać dostęp w określonych celach.
Niektóre używane przez nas cookies są usuwane po zakończeniu sesji przeglądarki internetowej, tzn. po jej zamknięciu (tzw. cookies sesyjne). Inne cookies są zachowywane na Twoim urządzeniu końcowym i umożliwiają nam rozpoznanie Twojej przeglądarki przy kolejnym wejściu na stronę (trwałe cookies).
Podstawy do korzystania z plików cookies
Z plików cookies korzystamy na podstawie Twojej zgody, za wyjątkiem sytuacji, gdy pliki cookies są niezbędne do prawidłowego świadczenia na Twoją rzecz usługi drogą elektroniczną.
Pliki cookies, które nie są niezbędne do prawidłowego świadczenia usługi drogą elektroniczną, pozostają zablokowane do czasu wyrażenia przez Ciebie zgody na korzystanie przez nas z plików cookies. Podczas Twojej pierwszej wizyty na naszej stronie wyświetlamy Ci komunikat z pytaniem o Twoją zgodę wraz z możliwością zarządzania plikami cookies, tj. zdecydowania, na które pliki cookies się godzisz, a które chcesz blokować.
W zakresie Twojej zgody na pliki cookies, przyjmujemy wariant, zgodnie z którym taką zgodę wyrażasz poprzez ustawienia swojej przeglądarki internetowej lub dodatkowego oprogramowania wspierającego zarządzanie plikami cookies. Przyjmujemy, że godzisz się na wszystkie pliki cookies przez nas stosowane, które nie są blokowane przez Twoją przeglądarkę lub dodatkowe oprogramowanie, z którego korzystasz.
Pamiętaj, że wyłączenie lub ograniczenie obsługi plików cookies może uniemożliwiać używanie części funkcji dostępnych na naszej stronie oraz powodować trudności w korzystaniu z naszej strony, jak również z wielu innych stron internetowych, które stosują cookies.
Wyłączenie plików cookies
Możesz zarządzać ustawieniami plików cookies w ramach swojej przeglądarki internetowej poprzez blokowanie wszystkich lub wybranych plików cookies. Możesz również blokować pliki cookies konkretnych witryn. W każdej chwili możesz również usunąć zapisane wcześniej pliki cookies oraz inne dane witryn i wtyczek.
Przeglądarki internetowe oferują również możliwość korzystania z trybu incognito. Możesz z niego skorzystać, jeśli nie chcesz, by informacje o odwiedzonych stronach i pobranych plikach zostały zapisane w historii przeglądania i pobierania. Pliki cookie utworzone w trybie incognito są usuwane w momencie zamknięcia wszystkich okien tego trybu.
Pliki cookies z jakich korzystamy
Pliki cookies wykorzystywane są do zapewnienia prawidłowego funkcjonowania poszczególnych mechanizmów strony, takich jak zbieranie statystyk dotyczących korzystania ze strony i oferowanych na niej materiałach (pobieranie pdf).
W ramach naszej strony funkcjonują następujące pliki cookies podmiotu trzeciego jakim jest Google Analytics. Korzystamy z tego narzędzia, co wiąże się z gromadzeniem informacji na temat Twoich aktywności na naszej stronie.
Google Analytics w sposób automatyczny gromadzi informacje o Twoim korzystaniu z naszej strony. Zgromadzone w ten sposób informacje są najczęściej przekazywane do serwerów Google, które mogą znajdować się w całym świecie i tam przechowywane.
Podkreślamy, że w ramach Google Analytics gromadzone dane nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi nasza stronę. Każdy może korzystać z niej anonimowo – nie wymagamy rejestracji.
Tego narzędzia używamy do:
-
generowania i analizowania statystyk odwiedzin stron, który zbiera przy pomocy skryptu: adres IP (nie pozwala on na zidentyfikowanie osoby fizycznej, a dostęp do pełnego adresu IP zapisywanego w logach serwera mają osoby posiadające uprawnienia administratora serwisu),
-
typ urządzenia, z którego następuje połączenie,
-
rozdzielczość ekranu, na którym strony były wyświetlane,
-
typ systemu operacyjnego,
-
nazwę domeny, z której użytkownik wchodzi na naszą stronę,
-
dane lokalizacyjne (państwo, miasto),
-
informacje o tym, jakie treści na naszej stronie odwiedził dany użytkownik.
Działania w tym zakresie realizujemy, opierając się na naszym prawnie uzasadnionym interesie, polegającym na tworzeniu statystyk i ich analizie w celu optymalizacji naszych stron internetowych.
Usługi Google Analytics i Google Analytics 360 uzyskały certyfikat niezależnego standardu bezpieczeństwa ISO 27001. ISO 27001 jest jednym z najczęściej uznawanych standardów na świecie i poświadcza spełnianie odpowiednich wymogów przez systemy obsługujące Google Analytics i Google Analytics 360.
Jeżeli jesteś zainteresowany szczegółami związanymi z wykorzystywaniem przez Google danych z witryn i aplikacji, które korzystają z usług Google, zachęcamy do zapoznania się z tymi informacjami: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
Logi serwera
Korzystanie ze strony wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym przechowywana jest strona. Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera.
Logi obejmują m.in. Twój adres IP, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym z jakiego korzystasz. Logi zapisywane i przechowywane są na serwerze.
Dane zapisane w logach serwera nie są kojarzone z konkretnymi osobami korzystającymi ze strony i nie są wykorzystywane przez nas w celu Twojej identyfikacji.
Logi serwera stanowią wyłącznie materiał pomocniczy służący do administrowania stroną, a ich zawartość nie jest ujawniana nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem.
Zarządzenie prywatnością
Dla Twojej wygody zebraliśmy jeszcze raz te informacji w jednym miejscu. Poniżej znajdziesz przykłady możliwości zarządzania swoją prywatnością:
-
ustawienia cookies w ramach przeglądarki internetowej,
-
wtyczki do przeglądarek wspierające zarządzanie plikami cookies np. Ghostery,
-
dodatkowe oprogramowanie zarządzające plikami cookies,
-
tryb incognito w przeglądarce internetowej,
-
mechanizm zarządzania plikami cookies z poziomu naszej strony,
-
Google Analytics Opt-out: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout,
-
Google Ads Settings: https://adssettings.google.com/,.
Dołożyliśmy wszelkich starań by niniejszy dokument dostarczył Ci jak najdalej idącej wiedzy w ważnych dla Ciebie kwestiach. Jeżeli cokolwiek jest dla Ciebie niejasne, chcesz dowiedzieć się więcej lub po prostu porozmawiać o Twojej prywatności, napisz do nas na adres naviforum@stocznia.org.pl.
W celu uaktualnienia informacji zawartych w niniejszej Polityce prywatności oraz jej zgodności z obowiązującymi przepisami prawa, niniejsza Polityka prywatności może ulec zmianie. Wraz ze zmianą treści dokumentu, zmieniona zostanie data jego aktualizacji, zamieszczana na wstępie niniejszej Polityki Prywatności. Natomiast o każdej istotnej zmianie Użytkownik zostanie powiadomiony poprzez informację umieszczoną na stronie internetowej lub bezpośrednio.